Logo - OFERTY PUP
Zakres obowiązków: Konkurs, numer naboru: Nr naboru: Or.2110.006.2025Or.ZD.422.20251. Wykształcenie wyższe.2. Znajomość regulacji prawnych z zakresu niżej wymienionych aktów prawnych:1) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1153).2) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.),3) Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 132 ze zm.),4) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572ze zm.).3. Nieposzlakowana opinia.4. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.5. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.6. Obywatelstwo polskie albo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, znajomość języka polskiego potwierdzona odpowiednim dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:1. Podejmowanie działań zmierzających do wszczęcia postępowania egzekucyjnego w administracji w zakresie podatków lokalnych oraz mandatów karnych kredytowanych.2. Współpraca z Urzędami Skarbowymi w ściąganiu zaległości podatkowych, poprzez bieżące monitorowanie przebiegu postępowań egzekucyjnych.3. Współpraca z komornikami sądowymi.4. Sporządzanie wniosków o wpis hipotek przymusowych.5. Zgłaszanie wierzytelności po ogłoszeniu upadłości przez dłużników.6. Współdziałanie z innymi komórkami Urzędu oraz innymi organami samorządu terytorialnego i innymi instytucjami w zakresie egzekucji i poboru podatków i opłat stanowiących dochody budżetu gminy.7. Prowadzenie wszelkich przewidzianych przepisami prawa działań zmierzających do zabezpieczenia należności gminy z tyt. podatków lokalnych8. Stała i bieżąca kontrola terminowości regulowania zobowiązań podatkowych i mandatów karnych oraz stanu zaległości z tego tytułu.;jedna zmiana; miejsce pracy: PyskowiceOferta również dla osób z niepełnosprawnością
Szczegóły
- Oferta pracy
- PODINSPEKTOR
- Numer
- StPr/25/1649
- Dodane przez
- Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach
Warunki pracy i płacy
- Miejsce pracy:
- Strzelców Bytomskich 3, 44-120 Pyskowice, powiat: gliwicki, woj: śląskie
- Zakres obowiązków
- Konkurs, numer naboru: Nr naboru: Or.2110.006.2025Or.ZD.422.20251. Wykształcenie wyższe.2. Znajomość regulacji prawnych z zakresu niżej wymienionych aktów prawnych:1) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1153).2) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.),3) Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 132 ze zm.),4) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572ze zm.).3. Nieposzlakowana opinia.4. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.5. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.6. Obywatelstwo polskie albo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, znajomość języka polskiego potwierdzona odpowiednim dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej;Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:1. Podejmowanie działań zmierzających do wszczęcia postępowania egzekucyjnego w administracji w zakresie podatków lokalnych oraz mandatów karnych kredytowanych.2. Współpraca z Urzędami Skarbowymi w ściąganiu zaległości podatkowych, poprzez bieżące monitorowanie przebiegu postępowań egzekucyjnych.3. Współpraca z komornikami sądowymi.4. Sporządzanie wniosków o wpis hipotek przymusowych.5. Zgłaszanie wierzytelności po ogłoszeniu upadłości przez dłużników.6. Współdziałanie z innymi komórkami Urzędu oraz innymi organami samorządu terytorialnego i innymi instytucjami w zakresie egzekucji i poboru podatków i opłat stanowiących dochody budżetu gminy.7. Prowadzenie wszelkich przewidzianych przepisami prawa działań zmierzających do zabezpieczenia należności gminy z tyt. podatków lokalnych8. Stała i bieżąca kontrola terminowości regulowania zobowiązań podatkowych i mandatów karnych oraz stanu zaległości z tego tytułu.;jedna zmiana; miejsce pracy: PyskowiceOferta również dla osób z niepełnosprawnością
- Rodzaj umowy:
- -
- Wymiar etatu:
- 1.000
- Zmianowość:
- jedna zmiana
- Liczba godzin pracy w tygodniu:
- 40.00
- Liczba godzin pracy w miesiącu:
- -
- Data rozpoczęcia:
- 01.01.2026
- Data zakończenia pracy:
- -
- Wynagrodzenie brutto
- 5 400 PLN
- System wynagradzania:
- Czasowy ze stawką miesięczną
- Zawód:
- specjalista do spraw rachunkowości podatkowej
Wymagania
- Konieczne:
- Wykształcenia: wyższe (w tym licencjat),
Dane pracodawcy
- Pracodawca
- Urząd Miejski w Pyskowicach
- Adres www
- www.pyskowice.pl
- Sposób aplikowania
- bezpośrednio do pracodawcy
- Nazwa urzędu pracy
- Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach
- Adres
- Strzelców Bytomskich 3, 44-120 Pyskowice, powiat: gliwicki, woj: śląskie
- Osoba do kontaktu
- Beata Kowalska - Rozwadowska
- Numer telefonu
- 32 332 60 31
- -