Świętochłowice,

INSPEKTOR W WYDZIALE FINANSOWYM

ID: 4389467

Logo - OFERTY PUP

Zakres obowiązków: Kasowa obsługa budżetu miasta polegająca na gromadzeniu dochodów budżetowych dla sfinansowania planowanych zadań. Prowadzenie ewidencji księgowej wykonania budżetu (organu finansowego) odzwierciedlającej procesy związane z realizacją budżetu zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi na kontach syntetycznych oraz analitycznych, we wskazanym programie księgowym wprowadzanie wyciągów bankowych i dowodów PK do systemu finansowo księgowego. Dyspozycja środkami budżetu miasta w uzgodnieniu z przełożonymi poprzez realizowanie przelewów środków dotyczących zasileń rachunków bankowych Urzędu Miejskiego, jednostek organizacyjnych oraz operacji związanych z rozliczeniami z Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, bankami oraz innymi instytucjami i urzędami. Uzgadnianie z jednostkami budżetowymi przekazywanych kwot dochodów i środków z ewidencją analityczną budżetu miasta. Prowadzenie terminowej spłaty rozchodów budżetu miasta z tytułu pożyczek, kredytów i wyemitowanych obligacji komunalnych. Prowadzenie ewidencji zobowiązań wynikających z zaciągniętych pożyczek, kredytów obligacji, ewidencji poręczeń i gwarancji oraz sporządzanie zestawień w tym zakresie. Sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań i zestawień w oparciu o prowadzoną ewidencję budżetu miasta tj. kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji; roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych; kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych; roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie należności z tytułu papierów wartościowych wg wartości księgowej; sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego w zakresie przychodów i rozchodów budżetu miasta. Sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Sporządzanie prognoz ekonomiczno-finansowych oraz raportów dotyczących budżetu miasta dla instytucji zewnętrznych.

Szczegóły

  • Oferta pracy
  • INSPEKTOR W WYDZIALE FINANSOWYM
  • Numer
  • StPr/25/0752
  • Dodane przez
  • Powiatowy Urząd Pracy w Świętochłowicach

Warunki pracy i płacy

  • Miejsce pracy:
  • 41-600 Świętochłowice, powiat: m. Świętochłowice, woj: śląskie
  • Zakres obowiązków
  • Kasowa obsługa budżetu miasta polegająca na gromadzeniu dochodów budżetowych dla sfinansowania planowanych zadań. Prowadzenie ewidencji księgowej wykonania budżetu (organu finansowego) odzwierciedlającej procesy związane z realizacją budżetu zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi na kontach syntetycznych oraz analitycznych, we wskazanym programie księgowym wprowadzanie wyciągów bankowych i dowodów PK do systemu finansowo księgowego. Dyspozycja środkami budżetu miasta w uzgodnieniu z przełożonymi poprzez realizowanie przelewów środków dotyczących zasileń rachunków bankowych Urzędu Miejskiego, jednostek organizacyjnych oraz operacji związanych z rozliczeniami z Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, bankami oraz innymi instytucjami i urzędami. Uzgadnianie z jednostkami budżetowymi przekazywanych kwot dochodów i środków z ewidencją analityczną budżetu miasta. Prowadzenie terminowej spłaty rozchodów budżetu miasta z tytułu pożyczek, kredytów i wyemitowanych obligacji komunalnych. Prowadzenie ewidencji zobowiązań wynikających z zaciągniętych pożyczek, kredytów obligacji, ewidencji poręczeń i gwarancji oraz sporządzanie zestawień w tym zakresie. Sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań i zestawień w oparciu o prowadzoną ewidencję budżetu miasta tj. kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji; roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych; kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych; roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie należności z tytułu papierów wartościowych wg wartości księgowej; sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego w zakresie przychodów i rozchodów budżetu miasta. Sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Sporządzanie prognoz ekonomiczno-finansowych oraz raportów dotyczących budżetu miasta dla instytucji zewnętrznych.
  • Rodzaj umowy:
  • -
  • Wymiar etatu:
  • 1.000
  • Zmianowość:
  • jedna zmiana
  • Liczba godzin pracy w tygodniu:
  • 40.00
  • Liczba godzin pracy w miesiącu:
  • 160.00
  • Data rozpoczęcia:
  • 01.10.2025
  • Data zakończenia pracy:
  • -
  • Wynagrodzenie brutto
  • od 4 666 do 6 000 PLN
  • System wynagradzania:
  • Czasowy ze stawką miesięczną
  • Zawód:
  • specjalista do spraw rachunkowości zarządczej

Wymagania

  • Konieczne:
  • Zawody: Specjalista do spraw rachunkowości zarządczej,
      Wykształcenia: średnie ogólnokształcące,
      Uprawnienia: bardzo dobra znajomość MS Office,
  • Pożądane:
  •    Wykształcenia: wyższe (w tym licencjat), administracyjne, kierunek: o profilu administracja, ekonomia, rachunkowość,
      
  • Inne:
  • s, Kwalifikacje i umiejętności , uprawnienia: Praktyczna znajomość przepisów i ustaw: ustawa o pracownikach samorządowych, ustawa o finansach publicznych, ustawa o sprawozdawczości budżetowej, ustawa o rachunkowości, posiadanie obywatelstwa polskiego albo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państwa z którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów wspólnotowych przysługuje prawo do podjęcia pracy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i znajomość języka polskiego potwierdzona odpowiednim dokumentem określonym w przepisach o Służbie Cywilnej, posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, nieposzlakowana opinia. staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach samorządu terytorialnego w obszarze rachunkowości, planowania, umiejętność obsługi komputera w zakresie programów Ms Office. INNE: cechy osobowości: wysoka kultura osobista, dokładność umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, dobra organizacja pracy własnej, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie; budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych, windę oraz elementy infrastruktury wspomagającej osoby z niepełnosprawnościami. Urząd Miejski w Świętochłowicach w miesiącu br. osiągnął/nieosiągnął wskaźnik/a zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.

Dane pracodawcy

  • Pracodawca
  • Urząd Miejski - Świętochłowice
  • Adres www
  • -
  • Sposób aplikowania
  • bezpośrednio do pracodawcy
  • Nazwa urzędu pracy
  • Powiatowy Urząd Pracy w Świętochłowicach
  • Adres
  • Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, powiat: m. Świętochłowice, woj: śląskie
  • Osoba do kontaktu
  • -
  • Numer telefonu
  • 32 349 18 42
  • E-mail
  • -