Zakres obowiązków: Prowadzenie rachunkowości podmiotu leczniczego na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości oraz ustawie o finansach publicznych oraz zgodnie z przepisami podatkowymi (odpowiedzialność za politykę rachunkowości, plan kont oraz procedury księgowo podatkowe), w tym między innymi: zarządzanie działem finansowo - księgowym, organizacja pracy zespołu, efektywny podział obowiązków, kreowanie i wdrażanie rozwiązań usprawniających pracę w obszarze finansowo księgowym, nadzór i kontrola nad prawidłowością prowadzenia ksiąg rachunkowych, obiegiem dokumentów księgowych, terminowością regulowania zobowiązań finansowych oraz egzekwowaniem należności, odpowiedzialność za zgodność operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym podmiotu leczniczego oraz kompletność i rzetelność dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, nadzorowanie płynności finansowej Centrum, identyfikowanie zagrożeń i podejmowanie ewentualnych działań korygujących, nadzór nad sporządzaniem wszelkich sprawozdań finansowych, opracowywanie planów finansowych i inwestycyjnych, opracowywanie projektów zarządzeń dyrektora podmiotu leczniczego dotyczących spraw ekonomiczno-finansowych i księgowych, oraz opiniowanie projektów innych komórek organizacyjnych, weryfikowanie pod względem księgowym projektów umów, kontrola dokumentów przychodzących do Centrum (faktury, rachunki, itp.) pod względem ich prawidłowości i rzetelności wykonania, nadzór nad prowadzeniem dokumentacji rozliczeń z bankami, ZUS, US i innymi instytucjami, nadzór nad prowadzeniem dokumentacji finansowych rozliczeń pracowniczych, nadzór nad ewidencją środków trwałych , nadzór nad przeprowadzeniem, rozliczeniem inwentaryzacji oraz wycofaniem z eksploatacji aktywów majątkowych, dokonywanie analiz kształtowania się kosztów w poszczególnych ośrodkach kosztowych jednostek organizacyjnych, współpraca z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji w zakresie przekazywania danych finansowo-księgowych z poszczególnych ośrodków powstawania kosztów medycznych i niemedycznych, w tym kosztów rzeczowych, osobowych, kosztów amortyzacji oraz pozostałych kosztów jak i przychodów z działalności, nadzór nad przekazywaniem sprawozdań w systemie statystyki w ochronie zdrowia oraz dla Głównego Urzędu Statystycznego. Wymagania: posiadanie uprawnień wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, biegła znajomości ustaw: ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zaleceń dotyczących standardu kosztów u świadczeniodawców oraz innych przepisów regulujących podstawy podatkowe jak i przepisów wykorzystywanych do realizacji zadań wynikających z przedmiotowego stanowiska, doświadczenie związane z prowadzeniem gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych, doświadczenie w zarządzaniu zespołem, budowanie kompetencji, motywacji, delegowanie zadań i decyzyjności, umiejętność sporządzania bilansów i innych sprawozdań finansowych, mile widziane doświadczenie w strukturach finansowych podmiotów leczniczych, zdolność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów, predyspozycje osobowościowe: sumienność, uczciwość, cierpliwość, życzliwość, wysoka kultura osobista. biegła obsługa komputera: (środowisko Windows) z wykorzystaniem oprogramowania do prowadzenia ksiąg rachunkowych.Oferujemy: zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę w stabilnie funkcjonującym podmiocie leczniczym, narzędzia niezbędne do wykonywania obowiązków, atrakcyjne warunki finansowe, możliwość szkoleń i rozwoju zawodowego.
Szczegóły
Warunki pracy i płacy
Wymagania
Dane pracodawcy