Zakres obowiązków: a)prowadzenie rachunkowości szkoły zgodnie z obowiązującymi przepisami;b)prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami;c)przestrzeganie i bieżące wprowadzanie w życie odpowiednich przepisów ustawowych ( w szczególności ustawy o rachunkowości i ustawy i finansach publicznych ) , przepisów Ministra Finansów, Ministra Edukacji Narodowej oraz zarządzeń Kuratora, władz samorządowych i Dyrektora szkoły;d)dbałość o płynność finansową jednostki;e)opracowywanie planów i budżetu zgodnie z przepisami;f)przygotowywanie i przedstawianie przełożonym informacji o stanie finansów placówki;g)nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;h)terminowe sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych, zestawień i analiz budżetowych, podatkowych, statystycznych i innych w zakresie zajmowanego stanowiska;i)wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi;j)prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych;k)analiza gospodarki finansowej placówki i dokonywanie wstępnej kontroli zgodności przeprowadzonych operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;l)kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz stałe kontrolowanie stopnia realizacji planu, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu, a także zapewnienie terminowego rozliczania należności i zobowiązań;m)dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych wywołujących skutki finansowe w ramach zatwierdzonego planu finansowego;n)czuwanie nad całokształtem prac w zakresie rachunkowości oraz instruowanie w tym względzie pracowników;o)planowe realizowanie budżetu w zakresie wydatków szkoły;p)niedopuszczanie do tworzenia nadmiernych zapasów albo zadłużeń finansowych placówki;q)sporządzanie deklaracji VAT oraz plików JPK;r)terminowe dokonywanie przelewów bankowych;s)prowadzenie obsługi finansowo-księgowej działalności socjalno-bytowej szkoły;t)badanie legalności, kompletności, rzetelności i prawidłowości wszystkich dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w tym : faktur, umów, dokumentów obrotu środkami pieniężnymi i składnikami rzeczowymi oraz dokumentów o charakterze rozliczeniowym;u)ogłaszanie w Biuletynie Informacji Publicznej sprawozdań finansowych w przypadkach przewidzianych ustawą;v)prowadzenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym sporządzanie naliczenia odpisów na ZFŚS;w)sporządzanie listy płac dla pracowników administracji i obsługi;x)archiwizowanie dokumentów księgowych, rejestrów VAT, dowodów księgowych, sprawozdań finansowych, deklaracji podatkowych i innych dokumentów związanych z wykonywaną pracą zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz RODO;y)zgodnie z potrzebami placówki wykonywanie prac zleconych przez Dyrektora
Szczegóły
Warunki pracy i płacy
Wymagania
Dane pracodawcy