Zakres obowiązków: 1. Współpraca z nauczycielami i specjalistami w zespole ds. uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.2. Współpraca przy tworzeniu WOPFU i IPET.3. Pomoc nauczycielom w przygotowaniu dostosowań wymagań edukacyjnych.4. Diagnozowanie potrzeb i możliwości uczniów.5. Współpraca z nauczycielami przedmiotów w określaniu możliwości i potrzeb uczniów.6. Pomoc i udzielanie wskazówek nauczycielom w zakresie konstruowania kart pracy, ćwiczeń, zadań i aktywności lekcyjnych.7. Pomoc w doborze sposobów sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów ze SPE.8. Przygotowywanie zindywidualizowanych pomocy dydaktycznych.9. Pomoc w konstruowaniu dostosowanych sprawdzianów i kartkówek.10. Wspomaganie i wspieranie dzieci w czasie zajęć i uczniów w czasie lekcji.- pomoc w zrozumieniu poleceń i komunikatów,- pomoc w wykonywaniu zadań,- motywowanie do podejmowania działania i zapisywania notatek w zeszycie,- przygotowywanie wklejek z notatkami,- przygotowanie tablic demonstracyjnych z wizualizacją na przykład wzorów, schematów i reguł,- pomoc w konstruowaniu notatek,- dobór odpowiednich podręczników,- dobór właściwej czcionki i jej rozmiarów,- niwelowanie i niedopuszczanie do zachowań trudnych,- przekierowywanie uwagi dziecka na pożądane aktywności,- przywracanie uwagi dziecka,- pomoc w treningu czystości,- pomoc w treningu zastępowania agresji,- kierowanie do miejsca wyciszenia i relaksacji,- pomoc w czynnościach samoobsługowych,- włączanie dzieci ze SPE do aktywności klasowych i szkolnych,- wsparcie uczniów w czasie przerw,-wsparcie dzieci i uczniów w czasie wycieczek.11. Współpraca z rodzicami lub opiekunami prawnymi.- udzielanie wskazówek rodzicom i wymiana doświadczeń,- wsparcie wszystkich dzieci w klasie w zakresie współpracy z dziećmi i uczniami z różnymi trudnościami,- utrzymywanie kontaktu z rodzicami i informowanie ich o znaczących sytuacjach,- ustalanie systemu motywacyjnego.12. Wdrażanie dzieci do umiejętnego zarządzania emocjami i regulowania emocjami.13. Integrowanie zespołu klasowego i wsparcie pozostałych uczniów w klasie i dzieci w grupie.14. Wdrażanie dzieci do respektowania zasad klasowych i szkolnych.15. Pomoc terapeutom i rewalidatorom w doborze odpowiedniego planu terapii i programu zajęć.
Szczegóły
Warunki pracy i płacy
Wymagania
Dane pracodawcy