Zakres obowiązków: Do zadań i czynności należeć będzie przede wszystkim:1) pomoc uczestnikom w uczeniu się przez działanie, wymianę doświadczeń i zastosowaniewiedzy i umiejętności w praktyce,2) dobieranie treści i formy zajęć do specyfiki grup i potrzeb uczestników (innych umiejętnościpotrzebuje senior na emeryturze, a innych osoba pracująca na etacie czy prowadząca biznes lubgospodarstwo rolne),3) pokazywanie korzyści płynących z posiadania kompetencji cyfrowych oraz umiejętnościwykorzystywania narzędzi cyfrowych i usług w życiu codziennym,4) zaspokajanie potrzeb cyfrowych uczestników w zakresie wybranych umiejętności przydatnychw życiu prywatnym oraz zawodowym,5) tworzenie oferty Klubu Rozwoju Cyfrowego (KRC) zgodnej z rozdziałem II, pkt 3 Ramfunkcjonowania Klubów Rozwoju Cyfrowego w Polsce (do wglądu w Powiatowym Urzędzie Pracyw Jaworznie),6) prowadzenie rekrutacji na spotkania, szkolenia, warsztaty i pozostałe formy wsparcia w ramachoferty KRC,7) realizacja oferty KRC (prowadzenie zajęć grupowych i indywidualnych podnoszących kompetencjecyfrowe):W ramach wsparcia grupowego edukatorzy/edukatorki będą prowadzić: zajęcia szkoleniowe, warsztaty, spotkania, wykłady/prezentacje.W ramach wsparcia indywidualnego edukatorzy/edukatorki będą prowadzić: doradztwo, konsultacje, chat z chatem kontakt osoby uczącej z AI, opiekun/broker/kurator wiedzy (z elementami samokształcenia kierowanego).Jednocześnie w ramach realizacji projektu edukatorzy/edukatorki zatrudnione w KRC będą prowadzićporady dla uczestników projektu. Porada to usługa świadczona przez edukatorów i edukatorki KRC,mająca na celu udzielenie osobie korzystającej z porady informacji i wskazówek dotyczącychzgłaszanego problemu.Obligatoryjne tematy do realizacji:a) tematy z zakresu e-usług publicznych, w tym w szczególności e-zdrowia m.in.:- korzystanie z portali obywatel.gov.pl, podatki.gov.pl, empatia.mpips.gov.pl,- korzystanie z portalu pacjent.gov.pl, w tym Internetowe Konto Pacjenta,- profil zaufany - jak założyć i korzystać,b) tematy, które pozwalają nabyć uczestnikom umiejętności wskazane w poszczególnych obszarachkompetencji cyfrowych opisanych w Ramach kompetencji cyfrowych DigComp 2.2. (umiejętnośćkorzystania z informacji i danych; komunikacja i współpraca; tworzenie treści cyfrowych;bezpieczeństwo; oraz rozwiązywanie problemów),8) analiza potrzeb kompetencyjnych uczestników,9) prowadzenie walidacji potwierdzenie efektów uczenia się uczestników i sporządzanie pisemnychinformacji z walidacji,10) opracowanie merytoryczne materiałów edukacyjnych,11) kontakt z otoczeniem instytucjami i organizacjami, z którymi KRC może nawiązać współpracę,12) prowadzenie dokumentacji ze wszystkich działań realizowanych w ramach KRC, niezbędnej doewaluacji i sprawozdawczości do Instytucji Pośredniczącej,13) bieżące monitorowanie potrzeb uczestników,14) systematyczne podnoszenie własnej wiedzy i umiejętności, uczestnictwo w szkoleniach i spotkaniachsieciujących,Każdy edukator / edukatorka będzie miał obowiązek korzystać ze szkoleń. Przewiduje sięorganizację minimum 12 szkoleń dla każdej z osób, w tym dotyczące warsztatu trenera, metodyki pracyi narzędzi pracy z osobami dorosłymi, rozwoju kompetencji cyfrowych i usług cyfrowych. Szkolenia będąz jednej strony dawały możliwość rozwoju kompetencji i pozyskania wiedzy w celu lepszegoprzygotowania się do pełnionej w KRC roli, z drugiej strony będą służyły identyfikacji potrzeb edukatorówi edukatorek w celu lepszego dopasowania tematyki i formy i tym samym, podniesienia jakościrealizowanych przez nich zadań. Szkolenia będą realizowane zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie(8 szkoleń zdalnych, 4 stacjonarne. Każde ze szkoleń potrwa co najmniej 6 jednostek dydaktycznych(45 minut) to jest 8 godzin zegarowych z przerwami.Każdy edukator / edukatorka będzie zobowiązany do udziału w spotkaniach sieciujących,organizowanych zarówno regionalnie, jak i na szczeblu ogólnopolskim. Planuje się organizację80 spotkań o charakterze regionalnym (14 spotkań) oraz ogólnopolskim (10 spotkań).15) udział w ewaluacji zaplanowanej w projekcie Kluby Rozwoju Cyfrowego Wsparcie,16) obsługa KRC w godzinach funkcjonowania i gotowość do doradztwa dla osób niezapowiedzianychoraz udzielanie bieżących porad klientom KRC,17) sporządzanie raportów o wartościach osiągniętych wskaźników oraz o poziomie wykonywanych zadańw czasie funkcjonowania KRC,18) opracowywanie okresowych sprawozdań i informacji dla potrzeb Dyrektora, Zastępcy i Naczelnika,19) przestrzeganie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,20) przestrzeganie ochrony danych osobowych oraz informacji niejawnych,21) należyte i terminowe załatwianie spraw wnoszonych przez interesantów,22) sporządzanie korespondencji w zakresie realizowanych zadań,23) udostępnianie informacji publicznej,24) prawidłowe ewidencjonowanie, przechowywanie i archiwizowanie akt wytworzonych w tokudziałalności Urzędu,25) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi,26) współpraca z innymi urzędami, instytucjami i organizacjami,27) wykonywanie zadań i czynności w sposób zapewniający prawidłowe funkcjonowanie systemu kontrolizarządczej w Urzędzie.
Szczegóły
Warunki pracy i płacy
Wymagania
Dane pracodawcy