Zakres obowiązków: Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:a) wykonywanie pod nieobecność Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego czynności z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego, w szczególności:1. dokonywanie rejestracji w rejestrze stanu cywilnego (Źródło);2. wydawanie odpisów i zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego;3. sporządzanie aktów stanu cywilnego;4. zamieszczanie wzmianek przy aktach stanu cywilnego;5. zamieszczanie przy akcie stanu cywilnego przypisków;6. przyjmowanie i rejestrowanie oświadczeń w sprawach małżeństwa;7. odtwarzanie aktów stanu cywilnego,8. uzupełnianie, sprostowanie aktów stanucywilnego,9. sporządzanie aktu stanu cywilnego dla zdarzeń,które miały miejsce za granicą i nie zostały zarejestrowane w zagranicznych księgach stanu cywilnego,10. dokonywanie migracji aktów stanu cywilnego do BUSC;11. realizacja zleceń otrzymanych w BUSC;12. występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzaniem aktu urodzenia dla osób urodzonych w Polsce;13. wprowadzanie do rejestru PESEL zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia;14. występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadku sprostowania daty urodzenia lub zmiany płci;15. wprowadzanie do rejestru PESEL danych o wymeldowaniu w związku ze zgonem osób posiadających numer PESEL;16. aktualizacja, na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, w rejestrze PESEL danych odnośnie stanu cywilnego, zawartego małżeństwa czy zgonu osoby posiadającej numer PESEL dla której nie sporządzono polskiego aktu stanu cywilnego;17. wprowadzanie zmian w aktach stanu cywilnego na podstawie prawomocnych wyroków sądów i ostatecznych decyzji administracyjnych;18. sporządzanie sprawozdań statystycznych.b) z zakresu ustawy o dowodach osobistych:1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i ich wydawanie;2) wprowadzanie danych zawartych we wnioskach do Rejestru Dowodów Osobistych (RDO); wprowadzanie do RDO informacji o przyjęciu wykonanego dowodu osobistego;3) przyjmowanie zgłoszeń utraty i uszkodzenia dowodów osobistych;4) wydawanie zaświadczeń o utracie i uszkodzeniu dowodu osobistego;5) powiadomienie urzędów gmin miejsca wystawienia dowodu osobistego o zgłoszeniu utraty dowodu osobistego;6) unieważnianie dowodów osobistych: osób zmarłych, w związku z utratą, uszkodzeniem dokumentu, zmianą danych osobowych, wydaniem nowego dokumentu;7) prowadzenie dokumentacji wydanych dowodów w formie zbioru kopert dowodowych;8) nadawanie numeru PESEL obywatelom polskim zamieszkałym poza RP przy ubieganiu się o wydanie dowodu osobistego;9) udostępnianie danych z RDO;10) udostępnianie dokumentów związanych z wydawaniem dowodów osobistych;11) wydawanie zaświadczeń na podstawie RDO i dokumentów związanych z wydawaniem dowodów osobistych.c) z zakresu ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:1. przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,2. przygotowywanie zezwoleń wydawanych na podstawie przepisów szczególnych,3. prowadzenie ewidencji punktów sprzedaży,4. zbieranie oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok ubiegły i naliczanie opłaty za ważność zezwolenia na rok bieżący,5. czuwanie nad realizacją corocznych wpływów z opłat za korzystanie z zezwoleń,6. ustalanie czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,7. przygotowywanie i realizacja uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych, a w razie istnienia uzasadnionej potrzeby także przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zakazu sprzedaży, podawania, spożywania oraz wnoszenia napojów alkoholowych,8. przygotowanie i realizacja uchwały w sprawie określenia ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych
Szczegóły
Warunki pracy i płacy
Wymagania
Dane pracodawcy