Zakres obowiązków: Nadzór nad działalnością i organizacją pracy Wydziału Urbanistyki i Architektury, a w szczególności:- W zakresie zadań Referatu Zagospodarowania Przestrzennego nadzór nad:1.Opracowywaniem aktów planowania przestrzennego, w tym:a) przeprowadzaniem analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, w tym przyjmowaniem wniosków o zmianę i sporządzenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,b) organizacją, opracowywaniem i prowadzeniem procesu sporządzania aktów planowania przestrzennego i innych opracowań urbanistycznych,c) tworzeniem, utrzymywaniem i udostępnianiem danych przestrzennych aktów planowania przestrzennego,d) uczestniczeniem w pracach nad programami rozwoju miasta i inwestycji miejskich oraz w zadaniach Gminy wymagających uwzględnienia ładu przestrzennego, wiedzy urbanistycznej i architektonicznej,e) prowadzeniem spraw związanych ze skargami na uchwały Rady Miejskiej w zakresie planowania przestrzennego.2. Wydawaniem opinii, decyzji, zaświadczeń i udzielaniem informacji w sprawach zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym:a) ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w drodze decyzji,b) sporządzaniem wypisów i wyrysów z aktów planowania przestrzennego oraz udzielaniem informacji o przeznaczeniu nieruchomości w tych dokumentach,c) wydawaniem zaświadczeń o zgodności z ustaleniami planu oraz o położeniu nieruchomości w obszarze nieposiadającym obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego,d) sporządzaniem opinii urbanistyczno-architektonicznych dla zamierzeń inwestycyjnych planowanych eksploatacji górniczych oraz gospodarki nieruchomościami, w tym opiniowaniem zgodności z ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,e) opiniowaniem opracowań urbanistycznych sporządzanych przez samorząd województwa i gminy sąsiednie,f) nakładaniem opłat od wzrostu wartości nieruchomości po uchwaleniu planu przy zbyciu nieruchomości,g) rozpatrywaniem roszczeń ze względu na ograniczenia w dysponowaniu nieruchomością wprowadzone ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.3. Wykonywaniem czynności administracyjnych, w tym:a) archiwizacją aktów planowania przestrzennego,b) współpracą z Miejską Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną oraz obsługą kancelaryjną jej prac,c) prowadzeniem Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Jaworzna sporządzonej w formie kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu Gminy.- W zakresie zadań Referatu Budownictwa nadzór nad:1. Prowadzeniem postępowań w sprawach:a) wynikających z ustawy Prawo budowlane, w szczególności wydawaniem pozwoleń nabudowę, wprowadzaniem zmian do wydawanych pozwoleń na budowę, zatwierdzaniem aneksów do projektów lub projektów zamiennych, wydawaniem decyzji o przeniesieniu pozwolenia na aktualnego właściciela, rozpatrywaniem wniosków o zmianę sposobu użytkowania obiektów lub ich części, przyjmowaniem zgłoszeń zamiaru budowy lub wykonania robót budowlanych,b) stwierdzaniem samodzielności lokali użytkowych,c) wyznaczaniem oraz wydawaniem pozwoleń na budowę składowisk odpadów na zasadach wynikających z ustawy o odpadach.2. Wykonywaniem czynności administracyjnych, w tym:a) prowadzeniem rejestru wniosków w sprawie pozwoleń na budowę oraz rejestru wydanych pozwoleń,b) współpracą z organami nadzoru budowlanego nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego,c) sporządzaniem okresowych sprawozdań dla potrzeb GUS i innych instytucji.3. Współdziałaniem z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Jaworznie w zakresie określonym w ustawie Prawo budowlane oraz koordynowaniem spraw organizacyjnych związanych ze współpracą z nim.
Szczegóły
Warunki pracy i płacy
Wymagania
Dane pracodawcy